OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 4 augusti 2010

Hahaha...

...var min tanke när dessa byxor var klara. Tanken var att de skulle bli ett par pösiga muddbyxor med utställda ben. Mysiga och sköna i velour till hösten. Gav mig på att rita mönster med hjälp av ett par byxor i A:s garderob och två mönster jag testat tidigare (och gjort ett antal ändringar på redan).
Men det gick uppenbarligen snett nånstans för det blev ett par byxor, som förutom att de var en hel storlek för stora (blev 92:or istället för 86) så blev de väääldigt utställda och dessutom en kilometer för långa typ! (Visserliggen hade jag lagt på extra i benlängden, men inte sååå mycket tyckte jag...) Åhh jag blir galen! Jag får göra ett nytt försök att få fram ett mönster till höstens velourmuddisar, någon som har ett bra mönstertips? (hoppas hoppas...)
Ja, ja A får väl leka värsta retrobralliskillen nån gång i framtiden när han har växt i dem... om han nu nån gång får de proportionerna...
(På bilden är byxorna invikta nertill...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...