OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 20 maj 2011

Minns ni prematuren?

Nu är han inte så liten längre! Han har vuxit jättebra och när jag i förra veckan träffade honom och hans mamma så fick han ett sommarset (i storlek 74 och det lär han väldigt snart växa i!).


Hans mamma gillar att klä honom i klassiska färger så jag satsade på vitt och blått.


Kortärmad tröja i marinblå interlock med valar från SoS, kantband i vit muddväv också den från SoS, avig trippelsöm på coverpron som dekoration både på fållen och raglansömmarna, och vita tryckknappar i vänstra främre raglansömmen (som här inte är en söm utan som jag kantbandat).
Mönstret är ett hopkok av ett förminskat Ottobremönster, en H&Mtröja och en Lindexbody (fick leta upp sonens gamla 74:0r) och eget tycke och smak. Blev faktiskt riktigt bra!



Byxor i ljusblå bommullschambrey från SoS och vita muddar.
Mönsret är ett modifierat Ottobremönster.


Dregglis i bomullschambreyn (med flanellbaksida) och en val applicerad mitt fram och vit söm och vita tryckknappar, knöt ihop tröjan och byxan till ett set så fint tyckte jag.





Och vet ni vad?! Jag fick också paket!
Först öppnade jag paketet med skissblocket och fattade inte så mycket, men sen öppnade jag nästa paket och såg boken!
Boken är på engelska och heter "Fashion Design Course - principles, practice and techniques: The ultimate guide for aspiring fashion designers" och är skriven av Steven Faerm (från Parsons i New York). På baksidan står följande: "Becoming a successful fashion designer involves a wide variety of core principles. This foundation course is an ideal introduction for students, dressmakers and anyone interested in the creative side of the fashion industry".
Jättebra och väldigt lärorik, innehåller tutorials och övningar, jag kan verkligen rekommendera den! TACK så jättemycket snälla R!!! Vad glad och överraskad jag blev!

6 kommentarer:

  1. Vilket fint sommrigt set! Kul med klassiska färger till en liten kille även fast jag själv knappt har klätt min son i blått:)

    SvaraRadera
  2. Lillkillen har redan haft både byxor och dregglis några gånger och de är verkliga favoriter (byxorna passar perfekt om man viker upp muddarna)! Stort tack! :)

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart set! Å boken låter spännande :-)

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt somrig set!
    (delta gärna i min tävling!)
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  6. Du har fått en award av mig! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...