OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 6 maj 2011

Till två systrar - del 1

En av A:s kompisar har både fyllt 3 år och blivit storasyster, nästan samtidigt, så A hade med sig presenter till både storasystern och lillasystern när vi sågs. Stora tjejen fick kjol och armband. Lillasysterns presenter bloggar jag om i nästa inlägg.



A:s kompis (också A) är väldigt förtjust i Hello Kitty så jag tänkte jag skulle göra något med denna katt på. Och sen tidigare vet jag att hon älskar en kjol hon fått av oss. Så det fick bli en kjol med Hello Kitty på.

Gjorde en muddkjol med lite mer vidd i än min vanliga modell och satte kantband nederst. Röd ribbjersey och vit muddväv från SoS. Valde rött för tjejen är så himla fin i rött.


Först försökte jag med transferpapper men det gick inte alls (verkade intorkade - kan de ens bli det?) så det slutade med att jag fick rita Hello Kitty för hand med textilpennor på en bit jersey och sen sy fast som en applikation. Blev riktigt fint tycker jag!







Sen fick hon också ett armband i rött (svagt) elastiskt band med magnetisk metallstängning och med en Hello Kitty-berlock. Tänkte det kunde matcha bra till kjolen.



Och så en livebild på kjolen när söta A försöker snurra i den.

6 kommentarer:

  1. vilken fin kjol!!! Kan tänka mig att hon blev glad!

    SvaraRadera
  2. så fint! Vilka härliga presenter!

    SvaraRadera
  3. Varenda en av mina tjejer skulle dö av lycka över en sån hello kitty kjol :) Jag gillar särskilt din egenritade hellokitty applikation, myckat tjusig :) Så kul att du gillade toppen, jag tycker det blir svårare att hitta bra mönster till bar är de blir större.. Elefanttyget har tidigare varit en liten body, jag gillade tyget så mycket att det fick nytt liv;) En fråga till dig, är du med i "vi sytokiga" gruppen på fb? Annars tror jag att det är något för dig :)

    SvaraRadera
  4. Hej igen, jag glömde ju att berätta om tightsen. Oftast använder jag meedoms mönster, en storlek mindre på bredden men rätt längd. Ottobres är oftast illasittande men i nr 1/2011 fins ett bra mönster, modell 17. Det är det jag anväde till stortjejens gröna tights. Mycket nöjd med det :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin kjol å hellokitty märket blev verkligen jättebra! Riktigt snyggt sommarset i inlägget nedanför oxå. Känns som det verkligen är dags att börja med sommarkläderna nu...

    SvaraRadera
  6. Snygg kjol! Åh, vad fin applikation du gjort.
    Köpte textilpennor i flera färger för över ett år sedan, men inte gjort något än med dem. Nu fick jag en spark där bak! Tack! Hi hi!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...