OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 14 maj 2011

Solhattar till ett syskonpar

När en av A:s kompisar fyllde år så fick hon bla en solhatt i present. Hennes mamma ville gärna ha en solhatt till lillebror med.

Storatjejen fick en röd solhatt med vita prickar, (kändes riktigt som svensk sommar på nåt sätt) en kombination som är jättefin på denna tjejen med ljust ljust hår.


Jag är störtförtjust i syskonmatchningar men plaggen får inte vara exakta, utan de ska vara lika men ändå olika.
Mamman ville gärna ha turkost till pojken så jag lät vita prickar vara det gemensamma och sydde en turkos solhatt med vita prickar till lillkillen.


Modellerna är inte helt samma. Visserligen är båda i Beppemodell men solhatten i babymodell är anpassad i brättet så att det ska vara skönt att ligga ner med solhatten på.



A:s docka provar babysolhatten (A håller henne i handen "så hon inte ramlar av stolen med hjul").


Nu har jag också sett solhattarna på syskonen, och de är såå söta i dem!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina hattar, vad har du använt för mönster?

    SvaraRadera
  2. Så fina solhattar, man kan aldrig få för mycket av prickar....
    Och tusen tack för awarden!!

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med prickiga hattar, å tack så jättemycket för awarden!

    SvaraRadera
  4. vilka härliga hattar... gillar också att syskonmatcha, och då inte helt lika utan gärna något som skiljer mellan plaggen!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...