OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 11 maj 2011

Till två systrar - del 2

I förra inlägget visade jag storasysterns presenter och nu är det dags för lillasysterns saker.

Vet att mamman gillade klänning och body i ett plagg när största flickan var liten, så jag tänkte att kjol och byxa i ett går säkert hem också. Så det blev ett par ljusrosa byxor med upp-/nervikbara muddar i både midja och ben så det finns lite att växa i, med en fastsydd kjol i Nalle puh-tyg, där Nasse så perfekt matchar det rosa i byxorna. Gjorde rullfåll på kjolens nedre kant, blev jättefint. Blev även en matchande dregglis med Nalle Puh-tyg på framsidan och ljusrosa flanell på baksidan (tycker flanell är bättre än fleece på sommaren - är mycket svalare).
Babyrosa jersey och muddväv från SoS. Nalle Puh interlock från Jonic.



Ner-/uppvikta muddar:




Rullfåll:



Och så en livebild (dock är kjolbyxan - eller vad man nu ska kalla den? - i storlek 56 och lilltjejen hade bara storlek 50 vid tidpunkten, så benmuddarna fick dras upp över hela sin egen längd):



Och så en bild på systrarnas saker. Kjol + accessoar som tema, men med rött till stora tjejen och rosa till liltjejen.

6 kommentarer:

  1. Gud så sött!!!
    Vilken bra ide med byxkjol :)

    SvaraRadera
  2. Men så fiffigt, jättefina kläder! Nu har solhattsmönstret kommit, tusen tack!

    SvaraRadera
  3. Men så fiffigt, jättefina kläder! Nu har solhattsmönstret kommit, tusen tack! /lundmark_pia

    SvaraRadera
  4. Gud så sött!!!
    Vilken bra ide med byxkjol :)
    /Liten Lucky

    SvaraRadera
  5. Så gulligt med kjol på byxorna! Så pyttigt sött med så små storlekar..

    Blogger bråkade med mig i veckan och raderade kommentarerna i mitt senaste inlägg :(
    Men visst var det du som undrade vad jag använde för tightsmönster?
    Till de jag sydde då så har jag faktiskt klippt upp ett par av dotterns avlagda tights då jag tröttnat på att varje gång frihandsförminska tightsmönstret jag använder när jag syr jeanstights (och det är ett gammalt Allt om handarbets mönster, hör av dig om du är intresserad av vilket nummer).

    SvaraRadera
  6. Vilken söt kombination med byxa och kjol !
    Du har fantastiska ideer !
    Dösjebroare

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...