OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 19 februari 2012

Byxor, byxor, byxor

Har fått nån frågor om mina byxor som jag sytt till bebben, så jag tänkte visa mina tre olika modeller.


De liknar varann men är ändå olika.

Första modellen har fötter. Jag har bara sytt denna modellen i strl 50 och 56, sen känns modellen passé.



Andra modellen är ganska så rak och smal.



Tredje modellen är med pös i benslutet och har dessutom dubbla muddar i både midja och benslut, så det finns att växa i (utvikta på bilden nedan, men vikta på första bilden i inlägget).


Material: Brun velour från Hilco, helt underbar tjock velour! Muddväv från Hilco och MT.
Mönster: Mina egna.

Har sytt byxor i de tre första storlekarna (50, 56 och 62) och i alla möjliga färger till bebisen. Inga rosa eller blå ännu, men andra som jag tycker är unisexa som brun, vit, vanilj, turkos, röd, gul etc Kanske hinns det med orange och lila också, innan den lill* tittar ut.

2 kommentarer:

  1. Fina byxor! Själv är jag dålig på att få till fötterna, de blir aldrig helt perfekta, dina såg snygga ut!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...