OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 17 februari 2012

Mysigt stjärnset


Det här underbara (men lite dyra) tyget med lite mörkare stjärnor på beige/vanilj botten köpte jag för bra längesen när jag och min mamma besökte (bla) A&H på en mysig minisemester med tyg- resp garninköp. Så där tjock och supermjuk velour, verkligen bra kvalitet. Redan då visste jag att det skulle bli perfekt till ett sött bebisset. Jag gillar mina set med muddbyxa och kofta så det har det blivit, både ett set i strl 50 och ett i strl 56. Jag har en bit kvar av tyget så något till kan det skapas av det, men jag vet inte riktigt vad...

Setet nedan är det i strl 50.

(Blogger har bråkat med mig lång stund nu och vägrar låta bli att felvända min bild, hur många olika den än får... Arrrggghhh! Så tyvärr får ni vrida era huvuden istället, för jag lyckas inte få bilden rätt. Är det nån som vet hur man kan göra?)


Utvikbara muddar på byxorna så det blir lite växmån.

Material: Vanilj stjärnvelour från A&H, vit interlock Jny, vit muddväv MT och vita plasttryckknappar Assunta.

8 kommentarer:

  1. Jättemysigt set, vilken tur att du har ork kvar att sy under din graviditet :)

    SvaraRadera
  2. Men så söta pyttesplagg!! Den lilla bebisen kommer vara finast klädd av alla småttingar.

    SvaraRadera
  3. Perfekt som babyset! Passar båda könen och fint var det!

    SvaraRadera
  4. Så nydelig sett, det stoffet likte jeg godt!
    Jeg har forresten også hatt problemer med bildene, og det jeg gjør da er å gå inn på "rediger HTML" og legge til bildet derfra. Da blir det riktig vei :-)

    SvaraRadera
  5. oo..nice fabric and lovely set.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...