OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 21 februari 2012

Yttepytteset


Ja detta setet i strl 50 känns så där yttepyttelitet och sött. Sånt set som definitivt kommer att användas någon av de första dagarna. Först funderade jag på att göra en hjärtapplikation på hängslebyxan, men ångrade mig och tänkte att utan den så går de att matcha till de flesta bodysarna i lådan.


Material: Päronglassfärgad jersey med vita små hjärtan från SoS, även den vita velouren är därifrån, vit interlock Jny, vit muddväv Mt samt vita plasttryckknappar från Assunta.
Mönster: Kuvertbodyn är ett hopkok (av ett flertal olika Ottobre och köpebodys som A hade när han var liten) och hängslebyxans mönster kommer ursprungligen från Ottobre men är ändrade ett flertal gånger på alla möjliga linjer känns det som.

7 kommentarer:

  1. sött... mysigt att sy så många ytte-pytte kläder! .-)

    SvaraRadera
  2. Underbart set, blir ju nästan sugen igen.../Åsa

    SvaraRadera
  3. Men så litet och sött! Tänk att de små liven kan vara så små!

    SvaraRadera
  4. Men du gör så underbara små set!! Vilken tur att det brukar behövas många klädbyten till de där pyttesmå :)

    Angående frågan hos mig; Förklädestyget är vaxduk och köpt på Ohlssons.

    SvaraRadera
  5. Åh så sött det var! Minikläder är det sötaste som finns.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...