OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

måndag 20 februari 2012

Gröna robotar

Har varit väldigt mycket bebiskläder i bloggen på sistone, men jag har faktiskt sytt en del till A med. Bla denna robottröjan. A har själv valt ut tyget och sagt att han ville ha en tröja i det, så det känns extra kul!



Vita raglansömmar och sprund med knapp fram.
Den söta lilla robothunden på tyget har A och jag noterat, lite kul när man som vi har vovvar här hemma.

Material: Grön robotjersey och vit muddväv från MT, vit interlock Jny och grön plasttryckknapp Assunta.
Mönster: Någorlunda eget numera, men ursprungligen var en del linjer från Ottobre.

3 kommentarer:

  1. Va fina robotarna blev som tröja! Har också det tyget i grönt, svart och rött men har inte sytt så mkt i det. Ett halvt par byxor i det svarta, dom lär få bli till lilla bebisen om jag gör klart dom, och en mössa med robotapplikation i det svarta också. Inget i rött el grönt. Kanske är det dags efter att ha sett din fina tröja! En sån i rött till min lilla treåring?! Den blev väldigt fin med snabbsprundet också!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken snygg tröja! Har oxå robotar liggande fast i svart, kanske dags att klippa i det... Hmm, undrar om man har för mycket tyg när man inte kommer ihåg vad man har förrän man blir påmind av andras nysydda kläder :-)

    SvaraRadera
  3. Kjempefin! Jeg er utrolig imponert over produktiviteten din :-) barna dine må jo bli verdens kuleste med alt det fine du syr til dem!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...