OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 23 februari 2012

Nu blommar violerna!

Detta tyget med blommande violer är så vackert!


Fick bli en body i strl 56 till bebisen att ha i vår.


Bruna byxor till blir ursnyggt, men det blir ju ljusturkosa eller mörkturkosa eller vita också! Vilken tur att alla de färgerna ligger och väntar i byxlådan ;-)

Material: Violjersey från Znok, vit interlock Jny, vit och brun muddväv Mt, brun velour SoS och vita plasttryckknappar Assunta.
Mönster: Omlottbodyn är kraftigt modifierat från Ottobre och muddbyxans mönster är eget.

6 kommentarer:

  1. Och så fint! Det passar verkligen urfint till brunt. Det är ju så himla fint det där tyget. Och vårigt! Jag har lite i hyllan som väntar på att bli något fint till lillan. Gjorde en body när hon var nyfödd (+matchande mössa till henne och mig)och nu är jag sugen på nästa plagg. Fast jag sätter mina violer åt andra hållet.

    SvaraRadera
  2. Helt nydelig! Det stoffet har jeg ikke sett før, det var skikkelig fint!

    SvaraRadera
  3. Wow så fint! Och så himla sött!!

    SvaraRadera
  4. Så kul att kunna sy till någon så liten! Super snyggt!

    SvaraRadera
  5. Knasfint! Å byxorna är också superfina, gillar modellen!

    SvaraRadera
  6. Så fint! Tycker de bruna byxorna till bodyn blev riktigt pricken över i! Kanonfint!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...