OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 15 februari 2012

Klöverkofta


När jag sydde klöverknytbyxorna sydde jag även en kofta i samma tyg till bebisen, men i en storlek större, alltså i 56, så jag får njuta av detta underbara tyg lite längre än bara en storlek. Det blev en kofta utan knappar denna gången dock, testade istället en omlottvariant med knytband, både på utsida och insida. På insidan satte jag dock bara tunna bomullsband annars hade det blivit för knöligt.



Material: Finsk stretchfrotté med brun/vita klövrar köpt via Jny, vit interlock även den från Jny samt vit muddväv från MT.
Mönster: Eget.

11 kommentarer:

  1. Så oerhört söt!!!
    Så mysigt och gå i väntans tider!! Min lilla är ju drygt ett år nu, tycker tiden bara rusar iväg!!!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Och den blir nog ännu bättre runt en baby :)

    SvaraRadera
  3. Næmmen så søt!! Så flink du er til å sy masse klær til babyen :-) Kjempegøy å ha masse hjemmesydd...

    SvaraRadera
  4. Supersöt! Det tyget hade jag velat ha!!
    Koftan är hur fin som helst!!

    SvaraRadera
  5. Åh vilken söt kofta! Jättefint med knytbanden till det tyget, känns som att det stämmer väldigt tidsenligt :)

    SvaraRadera
  6. Jättefin, praktiskt med omlottkofta.

    SvaraRadera
  7. Så underbar härlig! Den är väldigt välsydd!

    SvaraRadera
  8. Åh, så fin kofta! En sån skulle jag vilja göra till min lillkille!!

    SvaraRadera
  9. Så ljuvlig! Så fint tyg till den modellen.

    SvaraRadera
  10. Vilket underbart tyg!! Koftan är ju bara för söt :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...