OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 18 februari 2012

Stickade tossor med knappar


Jag har sett så underbart söta stickade och virkade tossor på nätet och ville väldigt gärna ha ett par naturvita med bruna knappar till bebisen. Så jag letade och letade efter mönster och hittade till slut ett (faktiskt i en bok som stod i min bokhylla) som gick att kombinera med ett ur tidningen "Kreativ stickning" (som min mamma fått i present av mig för länge sen) till hur jag ville ha dem.
Stickandet står min kära mamma för, det enda jag gjort är att sy på knapparna som jag ville ha dem, och knapparna är alltså bara till dekoration och sitter på tossornas (benets) utsida.

Material: Naturvitt garn Kasper , bruna knappar från SoS.
Mönster: Kombinerat två olika mönster, från boken "Välkommen Baby" och från ett nr av sticktidningen "Kreativ stickning".

5 kommentarer:

  1. Oj vad söta! Snyggt med knapparna.

    SvaraRadera
  2. Kjempefine!!! Må si du er produktiv :-)

    SvaraRadera
  3. Jättesöta! Gött med en mamma som stickar så fint! Å knapparna är pricken över i!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...