OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 19 februari 2012

Vit stickad kofta

Som A brukar säga: "Mamma syr och mormor stickar!" Och det stämmer förträffligt, även när det gäller bebisens kläder. Jag älskar att sy , men sticka det är jag inget bra på, så då är det super att ha en mamma som älskar att sticka och som gärna tar emot beställningar från mig! Så här kommer en kofta som min mamma stickat till bebisen.
Jag tycker den lilla fickan fram är så söt! Knappen på den la min mamma till, och det blev pricken över i.





Koftan är i strl 0-4 mån och mönstret är från AoH. Garnet är Kasper (supermjukt!) och naturknapparna är från SoS.

Tack snälla mamma!!

2 kommentarer:

  1. söt...! Jag har också en mamma som stickar och det är härligt!

    SvaraRadera
  2. Tänk om min mamma skulle ta och sticka en babykofta också..Ska föreslå det men risken är att den inte blir klar förrän kotten är typ 3 år eller så.. ;)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...