OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 9 februari 2012

Oplanerad syskonmatchning

En body och byxa i strl 50 till kommande liten och en tröja till A. Pappa här i huset gillar detta apelsinfärgade/solfärgade molntyget så det känns extra kul att jag lyckades få till en helt oplanerad syskonmatchning i detta. Tröjan till A har nämligen legat klar i typ över ett år... (jag vet!) och väntat på ett par matchande fickmuddisar i gult och brunt, utklippta men inte ihopsydda, och nu är det inte lönt för de hade blivit för korta, men tröjan däremot drog jag fram när syrummet röjdes ut och den kan A ha ett litet tag till, men det gör ju inget att det inte blir så länge för bebisen lär ju inte kunna ha 50-bodyn så värst länge heller gissar jag på.





Visst är det sött ihop!? Tröja i strl 98 och body i strl 50. Samma grundtyg alltså men matchat med brunt till A och vitt till bebisen.


Material: Apelsin/solgul molninterlock från Jny, vit interlock från samma ställe, brun muddväv och vit velour från SoS, vit muddväv MT, vita plasttryckknappar Assunta.
Mönster: Eget till tröjan, bodyns mönster är ett hopkok (av ett flertal olika Ottobre och köpebodys som A hade när han var liten), och byxan med fötter är även det ett hopkok (av Ottobre, mitt vanliga muddbyxemönster och köpebyxor - men köpebyxorna bara som måttstock för hur jag inte ville ha dem - tyckte alltid att byxfötterna var alldeles för korta till A och gjorde att de växtes ur innan de hade hunnits växas i typ).

6 kommentarer:

  1. Du får dom apelsinfärgade molnen att bli jättefina! Dom är ju lite svåra annars tycker jag. Men det allra finaste är dom små fot-byxorna!! Jösses vilka söta!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig matchning! Helt ljuvliga bebisbyxor Har du också fått till :)

    SvaraRadera
  3. Vilka pyttesöta plagg!! Syskonmatchning är så gulligt tycker jag!!

    SvaraRadera
  4. Vad fina!!! Så mysigt med kläder i stl 50 :-)

    SvaraRadera
  5. De var kjempefine!! Og utrolig praktisk med bukse med fot - jeg må få sydd flere sånne selv :-) Sokkene sklir jo av hele tiden på de små...
    Det er vel ikke så lenge til bebisen kommer nå?

    SvaraRadera
  6. Tack för era fina kommentarer!! De värmer verkligen!
    Eli: Nä nu är det verkligen inte långt kvar! Nedräkningen är i full gång här.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...