OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 5 augusti 2010

Ärtpåsar

Jag hade ärtpåsar när jag var liten, tyckte de var jättekul att leka med, träna balansen med etc. Så jag tog och sydde ett helt gäng med ärtpåsar till A, 16 stycken, alla i olika bomullstyg. (Eller egentligen så sydde jag 32 stycken, för A:s dagis fick en laddning också, de blev jätteglada!)
A gillar att leka med ärtpåsar han med, roligast är nog att balansera en på huvudet och sen böja ner huvudet och skratta när ärtpåsen störtar ner i golvet.

4 kommentarer:

  1. Hej! Såg nu din kommetar hos mig. JATACK, jag blir överlycklig om du vill hjälpa mig. willebusdesign@live.se
    / Jennie

    SvaraRadera
  2. Mysigt!Kan man kanske värma dem, typ i mikro, så att de blit som vetekuddar?..

    SvaraRadera
  3. Anja: Jag har lagt gula ärtor i, vet faktiskt inte om det funkar med mikron då, tror det inte. Men om man lägger i tex vetekorn istället så funkar det att värma dem!

    SvaraRadera
  4. Kul idé! Det måste jag testa sy till min dotter :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...