OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 18 augusti 2010

Shorts till maken

Efter att jag sytt en massa till sonen så ville maken ha ett par shorts, ett par med många och stora fickor (för alla mobiler, nycklar och gu vet allt). Efter att ha letat och inte hittat bra mönster på shorts så köpte jag till slut ett från Burda på ett par sportigare shorts och tänkte att jag väl fick försöka ändra dem lite själv. Dolda fickor i sidsömmen, utanpåfickor med ficklock och kardborrestängning på båda benens yttersidor, resår i midjan. Sydde dem i coboltblå bomullstwill från SoS. Shortsen blev jättebra, mina ändringar och tillägg funkade faktiskt! Maken blev nöjd och har använt dem flitigt.

6 kommentarer:

  1. Vad skoj att även maken är intresserad av att dra nytta av dina sykunskaper. Här har jag inte ännu vågat ge mig på nåt plagg till sambon.

    SvaraRadera
  2. Själv blev jag lite förvånad att maken ville, kul! Lite nervöst var det ju, men det gick så bra att jag funderar på att sy mer till honom. Tycker du ska prova sy nåt plagg till din sambo - kanske leder det till mer sytid för dig ;-)

    SvaraRadera
  3. Hihi...jag tror inte att han vill att jag syr mer än vad jag gör. Men han kanske har mer överseende med sömnaden om jag prioriterar honom genom att sy nåt till honom istället för till barnen eller andras barn. Vad gäller mönster till pösbyxor har jag tyvärr inget i stl.86. Jag har bara testat mina egna mönster för stl.56-62. Jag ska dock snart testa göra ett par till min dotter som har stl. 86 och om dom blir bra kan jag skicka mönster till dig. Men hemligheten är nog bara att göra dem ganska breda ner till för att få till rätta pöseffekten om man säger så. Sen gillar jag att göra dem med jeansskärning baktill också. Ser lite tuffare ut då. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack för den fina kommentaren, du gör jättefina saker. Gillar shortsen.

    SvaraRadera
  5. När får vi börja beställa ? ;)

    SvaraRadera
  6. Svägerskan: Du som syr så bra själv :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...