OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 10 augusti 2010

Lite nyttosömnad

När vi flyttade så passade bara ett enda gardinset från förra stället någonstans i det nya. Ett enda!
Så det blev till att sy en hel hög med gardiner (jag har svårt för att köpa gardiner när jag vet att jag på kort tid kan sy egna och dessutom få dem som jag vill).

Linnetygen till panelerna i vardagsrummet hittade jag på Skroten. Maken hade fått önska färg och material. Blev jättefint, och så härligt med gardiner som släpper igenom ljus.















Tyget till köksgardinerna hittade jag på Ellos. Gillar verkligen detta tyg. Passar i vårt kök perfekt. Har mer tyg kvar som jag har planer på att sy kökshanddukar och grytlappar/grytvante av.

1 kommentar:

  1. Hej och tack för kommentaren på min blogg. Vad kul att hitta hit och vad mycket fint du gör.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...