OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 5 augusti 2010

Gardiner och sängkläder

Hittade detta underbara tyg för ett tag sedan på IKEA för bara 39kr/m (såg i veckan att de nu rear det för 29kr/m), fanns i flera härliga färger.









Sydde en gardin till sonens rum och även dubbel uppsättning av påslakan och örngott. Då tyget är lite stumt så fick påslakanen en baksida (den mot kroppen) av ett gammalt urtvättat och därav supermjukt lakan.
A:s rum har tema prickar och stjärnor, så detta tyg blev perfekt. Och så härlig turkos färg, A:s favorit!

















Hmm, Blogger vägrar vända denna bild rätt, så tills jag lärt mig hur jag gör så får ni vända på ert huvud istället ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...