OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 10 augusti 2010

Väska till lilla mor-mor

I morsdagspresent i år fick min mamma en väska som jag hade sytt. Helt vändsydd och i härligt somriga färger. Mönster från SoS. Väskans botten var något liten, så om ska jag sy en sådan väska igen så tar jag nog och försöker rita om mönstret så att bottnen blir större. Blommigt yttertyg (halvpanama tror jag det var) och matchande korallfärgat bomullstyg, båda från SoS. Tyckte även att öppningen var lite för vid, eller öppen kanske man kan säga ;-), så jag satte dit ett magnetlås så att det går att stänga till väskan.
A ritade en teckning som vi lade i väskan (jag vet, inte är det hans mor, men det är faktiskt hans mor-mor).
Och mormor blev så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...